Estudia en el Instituto Internacional de Cine de Arte de San Francisco, en el Instituto Internacional de Cine de Londres, y en la Escuela de Cine del London College. Dirigió su primer cortometraje, Silent Music (1975), en Inglaterra, y recibió el premio principal en el segmento de cine amateur del Festival de Cannes.
A su regreso a México fue asistente de Sergio Olhovich, y en 1977 y 1980 dirigió, respectivamente, los documentales El día que vinieron los muertos y Campeche, un estado de ánimo. Antes de realizar su primer largometraje, que se tituló Motel, en 1983, dirigió varios cortos. De inmediato pasó a realizar en Estados Unidos una serie de melodramas de bajo presupuesto y con importantes actores y actrices.
Gaby, una historia verdadera, de 1987 fue protagonizada por Liv Ullmann y Norma Aleandro, y le valió un contrato con la Universal, que aceptó por la falta de oportunidades que le ofrecía la industria mexicana. Así, dirigió a Susan Sarandon en White Palace (1991), a Melanie Griffith en Born Yesterday (1993), a Meg Ryan en When a Man loves a Woman (1994), a Kevin Costner en Message in a Bottle (1999) y a Jennifer López en Angel Eyes (2000), entre muchas otras.
He studies at the International Institute of Art Cinema of San Francisco, at the Film International Institute of London, and at the Film School of London College. He directed his first short film, Silent Music (1975), in England and won the main prize in the segment of amateur films at the Cannes Festival.
When he goes back to Mexico he worked as assistant of Sergio Olhovich and in 1977 and 1980 he directed, respectively, the documentaries El día que vinieron los muertos and Campeche, un estado de ánimo. Before he made his first feature film, Motel, in 1983, he directed several short films. Immediately after that, he worked in the United States on a group of low budget melodramas with the participation of very important actors and actresses.
Gaby, una historia verdadera, from 1987 had Liv Ullmann and Norma Aleandro in the leading roles and won him a contract with Universal, which he accepted due to the lack of opportunities that the Mexican industry offered him. That is how he was able to direct Susan Sarandon in White Palace (1991), Melanie Griffith in Born Yesterday (1993), Meg Ryan in When a Man loves a Woman (1994), Kevin Costner in Message in a Bottle (1999) and Jennifer López in Angel Eyes (2000), among many others.